8 Mart 2010 Pazartesi

Dünyamın Kadınları

Büyük üstad Can Yücel iki dizesinde hani demiş ya, "beni kadınlar doğurdu bağıra bağıra,yine kadınlar öldürecek bağırta bağırta" ne güzel demiş gözünü sevdiğim,ne iyi demişte ben kendimi şiirlerinde bulmuşum Allah mekanını cennet eylesin..

Biliyorsunuz bugün sözde Dünya kadınlar günüymüş müş diyorum çünkü ders çıkışında iki maymundan öğrendim bu değerli günümüzü,fırsat günümüzü,yalaklık günümüzü halbuki ders öncesinde ögrenseydim inatçı sevdiceğimin gözünde +1 puan kazanmak uğrana her türlü şaklabanlığı yapabilirdim,yapardım bunu bak sırf Aşk uğruna,neslimin devamı uğruna kendimi aşan hareketlerde bulunabilirdim ama sorun etmiyorum Facebook'umu açıyorum naadar gurur okşayan yarrak kürek klişe sözler var buluyorum ve yolluyorum sevdiceğime..teknolojiyi seviyorum,bazen temiz ve masrafsız olabiliyor..

Unutmadan az önce iki maymun demiştim ya onların ikiside bayan ama bunlar bayandan çok maymun gibiler kolları dersen yün yumağı keza kaşları dersen otoyol gibi dümdüz ne ortasında ayrık var ne incelik bildiğin maymun amına koyim..gerçi ben bunlara bayan dedim,bunlar kendilerine bayan denilmesine de kıro tabiriyle karşılık veriyorlar.."Bayan değil Kadın" denilirmiş,aslında haklılar davalarında ama davayı ileri süren bu maymunlar olunca kusura bakmayında götümle gülesim geliyor..

Üstteki yazıyı okuyunca farkettim ki aslında ben Dünya kadınlar günü sebebiyle kadınlarımıza dair iltifatlar,övmeler,methiyeler vs naadar kalıplaşmış masallar varsa utanmadan tekrarını yazacaktım,maksat kadınlarımız birgün dahi olsa da sevinsinler,kibar ve anlayışlı erkeklerde varmış lan desinler diye yazacaktım ama olmadı parmaklarım birden o iki maymun kadına gitti "fikri neyse zikri de odur" lafına geldim,atalarımı bir kez daha haklı çıkardım,desinlere gittim iyice çıkmaza girdim..seneye artık..

Son olarak hepimizi bir kadın doğurdu,kadın besledi,kadın büyüttü ama yine de kadın bu ülkede en gereksiz canlı olarak görüldü,yavaş yavaş zihniyet değişse de maaselef hâla kadını cinsel objeden başka bir işe yaramadığını düşünen hayvanlar var bu ülkede..Bu sorun ne Dünya kadınlar günü nede sevgililer günüyle çözülür bu sorun bildiğiniz gibi sadece EĞİTİM ile çözülür,gerisi boş laf...

"Kadın kainatın şaheseridir" Leibniz